top of page

בעלי מקצוע - סוגי רישיונות ואיך הם מתוגמלים

עודכן: 8 באוג׳ 2021

לפי החוק רק בעל רישיון מטעם רשות שוק ההון רשאי לתת ייעוץ, לשווק או לעשות פעולות במוצרים הפנסיונים (קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, קופת גמל וקרן השתלמות) ומוצרי ביטוח.


ישנם 3 סוגי רישיונות:


1. סוכן ביטוח פנסיוני

סוכן ביטוח, בדרך כלל, לא שייך לחברת ביטוח או קרן פנסיה ויכול להציע מוצרים של מספר חברות. בסוכנויות הביטוח השייכות לחברות ביטוח עלולה להיות העדפה למוצרים של החברות האם.


השירות של סוכן ביטוח ניתן, כביכול, חינם אך למעשה מגולם בדמי הניהול שאתם משלמים כי הוא מקבל עמלה מהמוצרים שהם מוכרים. לאחרונה, חלק מסוכני הביטוח החלו להציע את שירותיהם בתשלום (דמי טיפול) ובתמורה דואגים להשיג דמי ניהול הכי נמוכים.

טיפים לפגישה עם סוכן ביטוח:

  • כדאי לקבל עוד הצעות כדי לדעת עד כמה ההצעה שקיבלתם היא אטרקטיבית. כמעט תמיד יש מקום למשא ומתן. אם מדובר בפנסיה אפשר לבקש להשוות את דמי הניהול לקרנות הנבחרות (לקרוא עוד על דמי ניהול בקרנות הפנסיה). במקרה שאתם רוצים לרכוש ביטוח חיים או בריאות אפשר להשוות תעריפים במחשבונים אובייקטיביים של רשות שוק ההון. כל המחשבונים מופיעים בדף כלים דיגיטליים.

  • מומלץ לשאול למה הוא ממליץ דווקא על חברה מסוימת ולא אחרת.

  • ברוב המקרים אתם לא צריכים סוכן ביטוח, אבל אם הוא מציע תנאים תחרותיים וזה סוכן ביטוח רציני תוכלו להרוויח שירות אישי ומקצועי יותר.

2. משווק פנסיוני


משווק פנסיוני קשור לגוף פנסיוני מסוים (קרן פנסיה, חברת ביטוח או בית השקעות) ולכן לא יכול להציע מוצרים של גופים אחרים. הוא יכול לפתוח לכם מספר מוצרים פנסיוניים מסוגים שונים אבל כולם יהיו מטעם חברה אחת אליה הוא משתייך.


משווק פנסיוני מעניק את שירותיו בחינם. אבל כבר למדנו שאין באמת בחינם. התגמול שלו נגזר מהעמלה שאתם משלמים במוצרים שהוא מכר.


טיפ לפגישה עם משווק פנסיוני - משווק פנסיוני לא יכול להציע מוצר של חברה אחרת ולכן ייתכן קיים מוצר טוב יותר או בדמי ניהול זולים יותר.


3. יועץ פנסיוני


יועץ פנסיוני מעניק שירות אובייקטיבי כי אין לו זיקה לאף גוף ולכן לא מקבל עמלה מאף גורם חיצוני. יועץ גובה תשלום עבור שירותיו. בדרך כלל הוא לא יבוא אליכם למקום העבודה לפתוח קרן פנסיה או קרן השתלמות. לרוב, פונים ליועץ כדי לקבל ייעוץ אובייקטיבי עבור המוצרים הקיימים.

טיפ לפגישה עם יועץ פנסיוני - תוודאו שהוא אכן מחזיק ברישיון ייעוץ פנסיוני ולא מנצל את הבלבול בהגדרות. לפי החוק, אסור לסוכנים ולמשווקים להציג את עצמם כיועצים והם חייבים לציין את זה בגילוי נאות ובאתר החברה. תוכלו לבדוק במאגר רשות שוק ההון באיזה רישיון מחזיק בעל המקצוע ואיזה רישיון יש לגוף שהוא עובד בו.


אם אתם בתחילת הקריירה לא בטוח שכדאי לכם לשלם סכום כסף גדול עבור ייעוץ יקר. לעומת זאת, לאנשים אחרי עשרים שנות חיסכון מומלץ לעשות בדיקה של התיק הפנסיוני. לאנשים שמתקרבים לגיל פרישה מומלץ להיעזר ביועץ פנסיוני עם התמחות בפרישה שבקיא בסוגיות מיסוי ובטיפול במוצרי פנסיה ישנים.


לא בטוחים לגבי עצה שקבלתם? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור.

629 צפיות0 תגובות
bottom of page