top of page

האם צריך סוכן?

עודכן: 2 בפבר׳ 2022


פעמים רבות מגיעים אלינו אנשים שנכוו מהסוכן שלהם אחרי שגילו מחירים מופרזים, כפל ביטוחים או בכלל מוצרים שאין להם צורך בהם.

שאלה שחוזרת על עצמה הרבה היא האם חייבים לעבוד עם סוכן? התשובה הקצרה היא - לא.

אבל, כמו כל דבר בחיים גם כאן התשובה יותר מורכבת.


סוכן טוב חוסך לנו זמן והתעסקות בירוקרטית, מוכר לנו פוליסות ביטוח ותוכניות חיסכון שהכי מתאימות לנו, יודע לעשות התאמות בהתאם לשינויים בחיים שלנו וכל זאת במחירים אטרקטיביים (לסוכנים הרבה פעמים יש הנחות שאנחנו לא יכולים להשיג כלקוחות פרטיים).


ערך חשוב נוסף של סוכן טוב הוא במקרה שבו אנחנו צריכים להפעיל ביטוח. סוכן טוב יכול לנהל במקומנו את התביעה מול החברה בצורה מהירה וחלקה יותר ולדעת "להפעיל" את המערכת במצבים בהם התביעה היא לא חד משמעית.


אז איך בודקים אם יש לכם סוכן טוב?

  1. חשוב להבין איך סוכן מתוגמל. השירות של סוכן ביטוח ניתן, כביכול, חינם אך למעשה מגולם בדמי הניהול שאתם משלמים כי הוא מקבל עמלה מהמוצרים שהוא מוכר. במקרה כזה, עלול להיווצר ניגוד אינטרסים בין המוצר שהכי מתאים לנו למוצר שהכי רווחי לסוכן. תשאלו עם איזה חברות הוא עובד. לאחרונה, חלק מסוכני הביטוח החלו להציע את שירותיהם בתשלום (דמי טיפול) ובתמורה דואגים להשיג תנאים טובים וכך בעצם מתבטל ניגוד האינטרסים.

  2. שווה לקבל ממנו הצעה ולא לחתום במקום. כדאי לקבל עוד הצעות כדי לדעת עד כמה ההצעה שקיבלתם היא אטרקטיבית. כמעט תמיד יש מקום למשא ומתן. אם מדובר בפנסיה אפשר לבקש להשוות את דמי הניהול לקרנות הנבחרות (עוד על דמי ניהול בקרנות הפנסיה). במקרה שאתם רוצים לרכוש ביטוח חיים או בריאות אפשר להשוות תעריפים במחשבונים אובייקטיביים של רשות שוק ההון.

  3. אם מציעים לכם ביטוח בריאות תשאלו מי הולך לטפל בתביעה שלכם. קחו בחשבון במקרה של פרוצדורה רפואית מורכבת לא תרצו להתעסק בבירוקרטיה. סימן טוב אם לסוכן יש מחלקת תביעות ייעודית בתחום הבריאות - הם יתנו שירות מהיר ויש להם ניסיון בניהול תביעה מול חברות הביטוח.

  4. תזכרו שיש לכם תמיד את האלנטרנטיבה לעשות הכל לבד. דרך אתר האינטרנט ניתן לפתוח מוצרים, לנייד, לעדכן מסלולים ולהגיש תביעות. אפשר גם להתקשר ולנסות להתמקח על עמלות ודמי ניהול.


לא בטוחים אם ההצעה שקבלתם טובה? צרו איתנו קשר ונשמח לעבור אתכם על ההצעה ולנתח אותה ביחד.

291 צפיות0 תגובות
bottom of page