top of page

הזדמנות אחרונה לדמי ניהול של 0.1 מהצבירה - האם שווה לנו לעבור?

דמי הניהול החדשים עוד רגע כאן, אז מה זה אומר מבחינתנו?

אמ;לק

  1. רשות שוק ההון יצאה במכרז חדש

  2. שתי קרנות חדשות מצטרפות לקרנות הנבחרות: מור ואינפיניטי

  3. מיטב דש ואלטשולר שחם ממשיכות אבל בדמי ניהול חדשים

  4. דמי הניהול מחיסכון (מסך הצבירה) עולים

  5. ניתן לשריין דמי ניהול נמוכים ל-10 שנים הבאות

בהרחבה

בנובמבר 2016 עשתה רשות שוק ההון מכרז לבחירת קרנות פנסיה שיתנו דמי ניהול אחידים ונמוכים לכל המצטרפים. המהלך היה מוצלח מאוד וב-2019 היה מכרז נוסף וזכו בו ארבע קרנות פנסיה: אלטשולר שחם, מיטב דש, הלמן אלדובי ופסגות.

כל מי שהצטרף לאחת מהן מאז שנבחרו ועד היום, ממשיך באותם התנאים.


במהלך השנים, הלמן אלדובי נקנתה על ידי מיטב דש ופסגות על ידי הראל. השנה יצאה הרשות במכרז חדש ושתי קרנות נוספות הצטרפו לאלטשולר שחם ומיטב דש: מור ואינפיניטי. דמי הניהול החדשים: 1% מהפקדה ו- 0.22% מהצבירה.

התעריפים החדשים יכנסו לתוקף ב- 1 בנובמבר 2021 לתקופה של עשר שנים.

מי שיבחר להצטרף לאלטשולר שחם או למיטב דש עד לסוף חודש אוקטובר ישלם את דמי הניהול שנקבעו במכרז הקודם.

אז מה עדיף לי?

אין תשובה חד משמעית שנכונה לכולם ובמיוחד שאנחנו לא יודעים איזה תשואות (רווחים) יהיה לכל אחד מהגופים הפנסיוניים. בנוסף, קיימים שני סוגים של דמי ניהול (מהפקדה ומחיסכון) והם מקשים על ההשוואה. כדאי לקחת בחשבון שני דברים:

  1. ככל שיש לך יותר כסף שנצבר בפנסיה, דמי הניהול מחיסכון (מסך הצבירה) משמעותיים יותר. כלל אצבע: צבירה גדולה היא מעל 150,000 שקל.

  2. אם רוצים לעבור לקרן פנסיה אחרת קל יותר לנהל משא ומתן כשכבר יש לך דמי ניהול נמוכים מאוד. מאז 2016 ישנה התייקרות בדמי הניהול מחיסכון וניתן להניח שהמגמה תימשך. קרן הפנסיה של מיטב דש זכתה בכל שלושת המכרזים ואלה דמי הניהול מחיסכון שלה:

שורה תחתונה

עד סוף אוקטובר ניתן לעבור לקרן פנסיה של אלטשולר שחם או של מיטב דש ולזכות בדמי ניהול נמוכים מאוד ל-10 שנים הקרובות. הגופים האלה מציגים תשואות גבוהות כבר שנים רבות ובמקרה של מעבר לקרן פנסיה אחרת ניתן יהיה לנהל משא ומתן מתוך תנאים טובים.

החיסכון הפנסיוני שלנו הוא תיק השקעות לכל דבר עם טווח השקעה של עשרות שנים. כל 0.1% בדמי ניהול יכול להיות שווה מאות אלפי שקלים בפנסיה העתידית. במחשבון הפנסיה של פרוטה קל לעשות את כל ההשוואות ולבדוק לאיזו פנסיה לצפות.


507 צפיות0 תגובות
bottom of page