top of page

יש לך קרן חירום למקרה של הוצאה גדולה בלתי צפויה?

עודכן: 31 באוק׳ 2023

חשוב להשקיע לטווח ארוך ולגרום לכסף שלך לעבוד אבל, חשוב לא פחות לדאוג לחיסכון נזיל שאינו מושפע מהתנודתיות של שוק ההון.


למה?

אם אנחנו נדרשים להוציא הרבה כסף בגלל ״הפתעה״ כמו תיקון גדול לרכב, שיפוץ הצנרת, טיפול שיניים רחב, ניתוח יקר או פיטורים. הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה למשוך מההשקעות האסטרטגיות שלנו שלפעמים יורדות עשרות אחוזים. קרן החירום תאפשר לא לגעת בהשקעות החשובות שלנו כדי לתת להן להצמיח רווחים.


כמה צריך?

אין תשובה חד משמעית. כדאי לשאול את השאלות הבאות:

  1. מה ההוצאות החודשיות שלך?

  2. כמה זמן להערכתך יקח לך למצוא עבודה חדשה? עד כמה המקצוע שלך מבוקש? (לדוגמא במקצועות כמו סיעוד ורפואה יש תמיד ביקוש לעומת מקצועות אחרים)

  3. האם יש לך גב כלכלי? הכנסות נוספות? (אולי הכנסה משכר דירה), יציבות עבודה של בן / בת זוג, עזרה מההורים וכו׳

  4. האם יש מישהו שתלוי בך כלכלית? ילדים / הורים / בני זוג

  5. האם הביטוחים שלך מסודרים? אובדן כושר עבודה וכיסויים חשובים בביטוחי בריאות?

אחרי שקלול כל התשובות לשאלות האלו, יש לקחת בחשבון הוצאה גדולה או אובדן פרנסה ולחשב איזה סכום יאשפר לך להתמודד עם אותה הוצאה או לחפש עבודה חדשה ללא לחץ כלכלי.


איפה לשמור את קרן החירום?

כספי קרן החירום צריכים להיות במקום מאוד סולידי שלא מושפע מירידות בשוק ההון ולכן אנחנו גם לא מצפים שיהיו רווחים על ההשקעה זאת. חשוב לזכור, שבניגוד למצב שהיה בעבר, יש היום אינפלציה די גבוהה (כ-4%) ואם הכסף נמצא בעו״ש הוא מאבד מערכו.


יש 2 אפשרויות שיכולות להתאים לשמירת כספי קרן החירום:

  1. קרנות כספיות - אפיק השקעה נזיל שמאפשר לקבל תשואה בגובה ריבית בנק ישראל- 4.75% (נכון לאוקטובר 2023). אפשר לקנות ישירות מאתר הבנק. מדריך לבחירת וקניית קרן כספית.

  2. פיקדון בבנק - כדאי לשים לב שאנחנו מעוניינים בפקדונות לזמן קצר כדי לשמור על הנזילות של הכסף. בינתיים, בפקדונות אלה הריביות לא מספיק גבוהה כדי להגן מפני האינפלציה בצורה טוב.

_____________________________________________________________________________________________________________________


רוצה סופסוף לעשות סדר בכסף שלך?

שירות ה-1:1 שלנו הוא בול בשבילך.

נבחן את כל התוכניות שלך, נכיר את העקרונות החשובים בניהול כסף ונבנה תכנית פעולה מותאמת אישית. כדי להשיג את כל המטרות, נלווה אותך יד ביד בכל התהליכים הבירוקרטים והתקשורת מול נציגי המוסדות השונים. הכל בגובה העיניים ובשפה אנושית.




444 צפיות0 תגובות
bottom of page